Subiect adesea discutat cu clientii: Studiul de cuvinte cheie. Cat timp alocam pentru studiul de cuvinte cheie si mai ales „De ce?”.
Facem acum abstractie de sutele de aplicatii care „stiu” toate cuvintele relevante de la google sau chiar ghicesc expresiile targetate sau pe care e pozitionat un site concurent, in parateza fiind spus: nici macar proprietarii nu-si verifica statisticile on server sau macar cele raportate de Search Console sau Bing Wbmaster Tools.
Pentru ca tocmai am aruncat o privire la cuvintele ce tin de Laval, Franta, pentru un vechi prieten de online, utilizand cel mai sigur instrument Google Planner , cateva cuvinte despre timpii alocati studiul de cuvinte cheie pentru un site.
Setari:
S-a setat tara de interes: Franta, cautari in toate limbile.
Filtrari:
Pentru ca Laval mai exista cel putin in Canada, din filtre s-au eliminat expresiile ce contin aceste cuvinte.
O prima cautare:
Din start google planner „sare” versiunea cu „s” la sfarsit (de discutat cu o alta ocazie daca si cum targetam aceste expresii in aplicatia de pozitionare dar mai ales cum sa nu uitam de ele, nefigurand in exportul de la google:
Ad group | Keyword |
Seed Keywords | restaurant laval |
Tot cu aceste filtre, verificam doar principala expresie de interes, apoi sortam dupa numarul de cautari medii lunare:
Surpiza, mare surpriza: cautarea cu restaurant/s nu figureaza, in planificator google nu afiseaza toate expresiile ce contin expresia noastra ci doar sugestiile.
Alta situatie: numarul de sugestii nu sunt identice
571 la versiunea cu „s”
594 la versiunea fara „s” la final.
Si 629 sugestii atunci cand cautam ambele expresii intr-o singura sesiune ( alt subiect de discutat cautare „la gramada vs cautare separata” ) .
Lucrurile se complica atunci cand discutam despre verificarea exprsiilor pentru expresii cunoscute de catre potetialii clienti in zeci de versiuni.
Incepand cu un vechi client, Magazinul Edotec:
507 sugestii fata de 382 la „navigatii dedicate” + 241 la „gps cu dvd” + 453 la „gps auto” + 310 la „dvd cu navigatie”.
Lucrurile se complica atunci cand inseram marca auto sau modelul de autoturism.
Similar se intampla la magazinele naturiste. Un produs poate fi cunoscut ca: remediu naturist, remediu natural, tratament natural/naturist tratament cu/din/plante sau cautari cu „produs natural” in loc de „remediu”.Apoi alte versiuni de exempu pentru maini: tratament maini, remediu naturist pentru maini, de maini sau chiar „ceaiuri pentru maini”, in ideea ca toate tratamentele de bazeaza pe ceaiuri si infuzii.
La magazinele cu produse pentru copii, alte variatii: de copii, pentru copii, de/pentru bebe, bebelusi…
Cu siguranta mai exista exemple specifice pe nisa fiecarui site sau magazin.
Concluzionand:
Intrucat firma de seo face exact ce plateste clientul, acesta ar trebui sa analizeze bine: Se face un studiu cheie sumar, din ratiuini de economie de timp sau se aloca suficient timp pentru a avea siguranta ca au fost targetate cat mai multe expresii posibile?
Lasă un răspuns