Ce sa cerem de la un copywriter

posted in: Uncategorized | 0

Adeseori am vazut cereri de servicii gen „copywriter cu experienta in marketing si SEO” ce au generat discutii contradictorii.

Ca ii spunem copywriter, persoana de content, scriitor sau persoana pentru scriere texte, ne referim la acelasi lucru: persoana cu abilitati in scrierea unui text pe o tema data, o „compunere” mai exact.

Raspunsuri recente la o astfel de discutie:

 

Nu te complica cu copywriter specializat pe marketing si seo. omul de content trebuie sa stie sa faca „o compunere” pe o tema data, e treaba firmei sau a omului de seo din firma sa readapteze putin textul primit pentru ca doar el stie cum sa aloce anchor text, vede densitatea din ahrefs si stie cuvintele cheie targetate pentru un anume link

 

Motivatie:

 

E destul de simplu.
Teoretic: vrem sa ridicam categoria /baterii-auto , expresie principala „baterii auto”
Vom pune x% anchor pe „baterii auto”, restul pe baterii masini, baterii pentru masini, baterii autoturisme, baterie + model auto… alaturi de versiuni articulate si nearticulate, singular sau plural.
Asta in functie de densitatea actuala a anchorelor si a pozitiilor lor. Ori omul de content nu are de unde sa le stie ca nu e specialist pe seo.
Recent am avut o campanie pe un domeniu mai exotic: 75% din articole erau mult pe langa subiect insa erau perfecte pt diluare anchor text.
Next: in functie de portalul pe care postam sunt cazuri in care nu permite html in primul paragraf. Asa ca automat textul trebuie mutat in alta zona, asta tinand iar de omul de seo.

 

 

Omul de content nu are de unde sa stie pozitiile si densitatea, nu stie ce doreste clientul… si la o adica nici nu e treaba lui ­čÖé „Misiunea” lui e sa faca o compunere in care se poate insera expresia „x”.

De regula se acorda o importanta prea mare calitatii, fiecare client sperand probabil ca articolul sa fie citit si trimis mai departe.
In realitate acest lucru se intampla rar, „un instrument de masura” fiind o intrebare inserata in articol: Cati raspund la ea? Cati comenteaza?

Exemplu comunicatele de presa: se publica des, se ofera foarte multe informatii ajutatoare privind felul in care se scrie un comunicat perfect. Ideea finala insa: Cand ai citit ultima data un comunicat de presa?
Maxim mai putem spera ca un comunicat publicat sa fie preluat de un alt portal care are nevoie de continut pe acea nisa.

Din istoric, un exemplu relevant pe nisa imobiliare, client http://www.avangardeforest.ro , comunicate „partial modificate”, din fericire cu link catre site.

Sau oferta de interviu gratuita pt Dr. Mihai Chertif, client http://www.cosmedica.ro/ , portalul unde a fost publicat interviul transformandu-se in timp in portal cu plata.

Altfel se pune problema atunci cand dorim persoane de content pentru descrieri de categorii de magazin online: textul trebuie sa fie scris de persoane care cunosc domeniul, fie el produse naturiste, articole bebelusi sau computere cuantice. Aici „compozitorul” chiar trebuie sa cunoasca domeniul. Insa nici aici nu sunt necesare cunostinte de seo sau marketing, de exemplu pentru produse naturiste fiind ideala o persoana care a lucrat intr-o farmacie.
Succes

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *