Pasi seo pentru un site nou

posted in: Uncategorized | 0

Primii pasii seo recomandati pentru un site nou, nelucrat pe seo, ideal si neindexat (perfect ca e nou).

Nota: la un site indexat se recomanda un audit seo inainte.

Mai ales atunci cand vorbim despre un magazin online, ideal e ca platforma sa fie aleasa dupa consultarea cu firma de seo.

1. Instalare alerte site uptime de la inceput sau atunci cand magazinul e ok pt lasat la indexare.

2. Studiu cuvinte cheie: poate dura de la 3 zile la 1 saptamana sau chiar mai mult, depinde de nr. de categorii de produse si de cat de mult vrei sa gasesti cat mai multe expresii relevante pt magazin.

Google keyword planner nu returneaza toate sinonimele, un exemplu concret:

sugestii cuvinte cheie

Tine de timpul si inspiratia persoanei care efectueaza studiul de cuvinte (uneori si cultura = mai greu sa pui un artist sa aiba notiuni de agricultura) sa gaseasca alte expresii relevante din seria:

cautari keyword planner

(cautari in limba Romana, tara Romania).

3. In functie de cuvintele pe care de comun acord le stabilim, se face structura intregului site.

Asta inseamna ca textul de descriere categorie/subcategorie/brand-producator (uneori si filtre – daca putem targeta pe ele expresii de interes) trebuie modificat in functie de expresiile stabilite de comun acord.
De regula la pasul acesta se solicita de firma de seo descrieri „brute” de la beneficiar.

4. Verificare valori meta pe pentru paginile secundare de categorii/branduri-producatori: de regula aici apar probleme de duplicate.

In functie de platforma si pluginurile instalate gasim uzual 2 situatii:

a). Incrementare meta title cu „pagina nr. n”

b). Canonical la prima pagina a categoriei

Ideal e sa se poata puna valori meta title personalizate pe paginile secundare.
Similar apar probleme de meta description.

5. In momentul in care magazinul e finalizat si e ok atat ca design cat si seo, se mai ruleaza un xenu/screaming frog preventiv pentru a descoperi eventuale linkuri externe sau pagini 404 si/sau valori meta incorecte ca dimensiuni, inclusiv duplicate.

Operatiune de durata, in functie de marimea magazinului.

6. Corectii eventuale erori descoperite la punctul 5.

7. Cand totul e ok, se lasa magazinul la indexat si se incep campaniile de linkbuilding dupa ce s-au stabilit cateva categorii prioritare pentru seo.

8. Periodic se urmaresc erorile ce apar in webmaster atat la google cat si la bing si se corecteaza, uneori prin readaptari ale platformei sau prin adaugare de pluginuri noi.

9. Optional: un functie de firma de programare si buget se pot implementa noi modificari cu impact seo.

Metoda de lucru cu clientii si serviciile externe:

a). Se scriu specificatiile pentru firma de programare

b). Clientul le aproba sau nu.

c). Firma de programare executa implementarea.

d). Firma de seo verifica daca au fost implementate corect.

10. Independent de magazin, se recomanda si implementarea unui blog, optimizare separata si pentru el.

Acestea fiind spuse, e destul de greu sa estimam de la inceputul inceputurilor un numar aproximativ de ore.

In practica, pentru un site/magazin nou, se alege ca tip de lucru pe o medie 100 ore lunar, depinde cat de repede se introduc produsele, se concep descrierile, disponibilitate firma de programare.

Nota: un site indexat obligatoriu are nevoie de un audit seo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *